Google Ads mi? Yoksa SEO mu?
Google Ads mi ? Yoksa SEO mu ?
Google Ads mi ? Yoksa SEO mu ? Gibi, Dijital Dünya’ da ürün veya web içeriğini kolayca pazarlayıp satış yapabileceğiniz bu çok başarılı iki dijital reklam yöntemi arasında artık neden tercih yapmanıza gerek kalmadığını yazımızın sonunda öğrenmiş olacaksınız. O halde başlayalım…
Google Ads Nedir ?
Google Ads eski adıyla Google Adwords, Google arama sonuçlarında belirli ücretler karşılığında içeriğin daha bulunabilir hale gelmesini sağlayan bir dijital reklam uygulamasıdır. Artık sadece arama sonuçlarında değil birçok yerde reklam verebileceğimiz bir mecra haline gelmiştir…
Arama Ağı Reklam Kampanyası
Arama ağı reklamları yukarıda bahsettiğimiz gibi kullanıcıların yapmış olduğu, arama sonuçlarında belirli ücretler karşılığında web içeriğinizi daha kolay bulabilmesini sağlar. Hedef kitle, anahtar kelime, negatif anahtar kelime gibi dikkat edilmesi gereken hususlar bulunmaktadır.
Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası
Google’ ın reklam verenlerle, web sitesine reklam alanlar için oluşturduğu Adsense sayesinde, oluşturacağınız banner reklamlar çokça ziyaretçi alan web sitelerinde yayınlanacaktır. Optimizasyonlar profesyonelce oluşturulabilirse, bu reklam kampanyasında daha az bütçelerle daha çok potansiyel müşterilere ulaşmak mümkün olacaktır.
Alışveriş Reklam Kampanyası
Önceleri ürünlerle ilgili olan arama sonuçlarında en üstte yer alan, hangi mağazada ürünün fiyatının ne kadar olduğunu gösteren bu reklam kampanyası, rekabet kurumunun Google’ a bu durumu ortadan kaldıracak bir yaptırım uygulaması sonucu artık Google’ da alışveriş arama sonuçlarının ayrı bir sayfada yayımlanmasıyla önceki önemini kaybetmiş bir reklam kampanyası türüdür. Özellikle E-Ticaret sitelerinin ürün bazlı reklam vermesine olanak tanır. Bu sayede kullanıcı web sitenize girmeden ürünün fiyatını görür ve satış oranı artar.
Video Reklam Kampanyası
Videolar aracılığıyla YouTube üzerinden kullanıcılara ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi tanıtmanıza imkan sunar. Kategori ve anahtar kelime optimizasyonlarıyla hedef kitlenize video reklamlarınızın ulaşmasını sağlar. Hedef kitleniz YouTube Premium üyesi olması durumunda reklamlarınız gösterilmez. Hedef kitlenizin demografik yapısını iyi bilmeniz gerekir.
Uygulama Reklamları Kampanyası
Mobil uygulamanızın Google Play Store, YouTube veya arama sonuçlarında indirmeye teşvik edici reklamlarının yapılmasıdır. Bu reklam türünde Google yapay zekası sizden sadece birkaç bilgi ve uygulama fotoğrafı ister, diğer bütün işlemleri yapay zeka yapar.
Akıllı Kampanyalar
Google’ ın Google Ads kullanımını bir türlü öğrenemeyen işletmeciler için tasarladığı, bu reklam türünde doğrudan web siteniz için birkaç bilgiyle veya Google haritalardaki kaydınız için reklam verebilirsiniz. Bu reklam kampanyasından çok büyük potansiyel beklenmemelidir. Genellikle arama sonuçlarında çok küçük bir yer kaplamaktadır bu nedenle kullanıcılar reklam kullanıcılar tarafından farkedilmeyebilir.
Discovery Kampanyalar
YouTube, Gmail gibi uygulamalarda potansiyel müşterileriniz için özel içeriklerle reklam oluşturabilir. Kullanıcıların mail adreslerinde bir mail gibi içeriğinizi reklam olarak gösterebilirsiniz.
Bu kadar kapsamlı bir reklam uygulamasıyla milyonlarca kişiye erişebilme imkanınız bulunmaktadır. Üstelik Google birçok reklam kampanyasında gösterimler için ödeme almaz. Kullanıcı harekete geçip bağlantıya tıklarsa ancak ödeme alır.
Google Ads’ ten bu kadar bahsetmişken şimdi de SEO’ dan bahsedelim ve en son karşılaştırmasını yapalım…
SEO Ne Anlama Gelir ?
Daha önceki blog yazılarımızda SEO ile ilgili oldukça detaylı açıklamalarda bulunduk ancak burada da kısa bir tanım yapmakta fayda var.
SEO, search engine optimization yani arama motoru uyumluluğu anlamına gelmektedir. Amacı ise aynı türden içerik barındıran web sitelerinden hangisinin, kullanıcının daha çok işine yaracağını belirlemektir. Yani kullanıcı yaptığı aramaya en kısa sürede hangi web sitesinden ulaşacaksa, arama motoru robotları sayesinde önceden belirlenip, bu duruma göre arama sonuçları sıralaması oluşturulmasıyla sağlanmasıdır.
Demekki SEO da en önemli etkenlerden birisi kullanıcının en kısa sürede istediği sonucu almasıdır. Bu bir web sitesi içeriği olabilir ya da bir görsel…
SEO’ da içeriğiniz sadece arama sonuçlarında, görsel aramalarda ve harita aramalarında bulunabilir. Kullanıcılar bu bağlantıları gördüğünde ya da tıkladığında asla ücret ödemezsiniz. SEO ya bağlı sıralamalar ücretsizdir.
Sürekli bahsettiğimiz gibi SEO ücretsiz ancak zahmetli bir çalışma gerektirir.
SEO’ nun kriterleri oldukça fazladır. Bunlar arasında; referans web siteler, domain otoritesi, web site hızı, içerik özgünlüğü, okunabilirlik, güncel ve aktif olma gibi ana unsurlar yer almaktadır.
Öğrendiğimiz kısa ve öz bilgilerden sonra gelelim bu iki dijital reklam yönteminden hangisini tercih edeceğimize.
Genellikle dijitale yeni atılan işletmeler ilk etapta Google Ads üzerinden reklamlar yayınlayarak sadece bu yöntemi benimseyip, SEO’ yu ihmal etmektedir. Çünkü yeni oluşturulmuş bir web içeriği en az 28 gün sonra organik index alacaktır, Google SEO bakımından bu içeriği 28 gün sonra tanıyacaktır. Sonrasında ilgili aramalarda hali hazırda bulunan rekabete göre ve web içeriğinizin SEO kriterlerine uyumuna göre sıralamaya tabi tutacaktır.
Web içeriği SEO kriterlerine uygun bir şekilde gelişmeye başladığında ise arama motoru robotları bu gelişmeleri yakından takip edecek, robotlar ne kadar çok davet edilirse o kadar davete icabet edeceklerdir. Yani web içeriği kısa bir süre sonra SEO bakımından gelişecektir.
Sonuç olarak dijitalde başarılı bir işletme olmak için her iki yöntemin de bir tercih olarak değil, zorunluluk olarak görülmesi şarttır. Yeni bir web içeriği SEO bakımından değersiz olacağı için, ilk olarak Google Ads üzerinden ziyaretçi trafiği alması, aynı zamanda SEO’ ya uygun olarak güncellemelerinin ve geliştirilmesinin yapılması gereklidir. Zamanla SEO’ nun sağlayacağı katkı ücretli sponsorlu reklamların bütçelerine olumlu katkı sağlayacaktır. Organik ziyaretçilerin potansiyel müşteri olmaya daha yatkın oldukları da aşikardır ayrıca, Adblock eklentileri kullanan internet kullanıcıları sadece SEO pozisyonlarında yer alan web içeriklerini gördükleri için, Google Ads ile reklam vermek burada işe yaramayacaktır.
Saygılarımızla…
S.A.S | SEO - Google Reklamcılığı - Yazılım Geliştirme
İşletmelerin Dijital Dünya’ da İhtiyacı Tüm Hizmetleri; Kaliteli, Garantili ve Özgün Bir Şekilde Sağlayan Dijital Reklamcılık Danışmanlığı ve Yazılım Ürünleri Geliştirme Şirketi.
” S.A.S | Dijital Dünya’ daki Yerinizi Sağlama Alın “
Comment(01)