SEO Nedir? İşletmelere Ne Tür Avantaj Sağlar
SEO Nedir? İşletmelere Ne Tür Avantaj Sağlar
SEO Nedir? İşletmelere ne tür avantaj sağlar derken aslında, dijital dünyada boy göstermeye başlamış ya da hali hazırda dijitaldeki yerini almış işletmelerden bahsetmekteyiz. Kısacası bu yazımız klasik işletmeleri aslında pek ilgilendirmemekte…
SEO Nedir?
SEO : Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltılmış halidir. 3 harften oluşan bu kısaltma aslında dijital dünyada çok önemli bir yere sahiptir.
Search kelimesinin Türkçe karşılığı arama ya da araştırma yapma’ dır. Engine kelimesi Türkçe’ de motor anlamına gelmektedir ve son olarak Optimization ise Türkçe’ de uyarlamak, uygun hale getirmek anlamına gelmektedir. Yani Search Engine Optimization SEO’ yu Türkçe’ ye Arama Motoru Uygunluğu olarak çevirebiliriz veya arama motoru optimizasyonu olarak da kullanabiliriz.
SEO, bir web içeriğinin diğer içeriklerden sıyrılıp, doğal arama sonuçlarında yer almak için arama motorlarına uygun hale getirecek çalışmalar yapılarak daha fazla ücretsiz trafik alma yöntemidir.
Daha açık olarak, halk dilindeki tanımı “Google’ da reklam vermeden üst sıralara çıkmak” dır. Halk dilinde başka bir tanım ise ” Google’ da bedava site yayınlamak ” olabilir.
SEO hakkında hiç bir fikri olmayanlar için de şöyle bir tanım yapabiliriz: ” Web içeriğini daha fazla ücretsiz bir şekilde bulunabilir hale getirmek “
Ücretsiz çünkü, SEO nasıl yapılacağını bilenler için tamamen ücretsizdir.
Artık web sitesi yerine web içeriği kelimesi kullanılmakta çünkü dijitalde yer alan bir fotoğraf için bile SEO uygulayabiliriz. Neredeyse web üzerinde bir alan kaplayan tüm içeriklere SEO uygulanabilmektedir.
Peki bu SEO’ nun dijitaldeki işletmelere ne tür avantajları vardır ?
SEO' nun İşletmelere Ne Tür Avantajları Vardır
İşletmelerin web üzerindeki içeriklerini daha fazla bulunabilir hale getirmek için birçok yöntem mevcuttur. Örneğin web sitenizden online olarak satışını yaptığınız bir ürünün linkini, Whatsapp durumlar üzerinden paylaştığınızda kendi müşteri data’ nıza ücretsiz bir şekilde reklam yapmış olabiliyorsunuz veya Google Ads üzerinden web sitenizin reklamlarını yayınlayarak ücretli bir şekilde reklam yayınlamış oluyorsunuz. Instagram veya Facebook üzerinden de ücretli ya da ücretsiz reklam verebiliyorsunuz. Yeter ki bir web içeriğiniz olsun daha fazla bulunabilir hale getirmenin çok fazla yöntemleri mevcuttur.
SEO ise bir web içeriğinin arama sonuçları sayfasında (SERP) ücretsiz bir şekilde yer alması için uygulanmaktadır. Google Ads’ in ücretli bir şekilde yapmış olduğu işlemi ücretsiz bir şekilde yapabilme fırsatı diyebiliriz. Ücretsiz olarak evet, çünkü SEO işlemlerini biliyorsanız tamamen ücretsiz olarak kendiniz uygulayabilirsiniz.
SEO Nasıl Yapılır? başlığına daha detaylı bir blog yazımızda yer vereceğiz.
Şimdi SEO’ nun işletmelere dijitalde ne tür avantajları vardır bunları alt başlıklarda inceleyelim.
Daha Fazla Ziyaretçi
Web içeriğinizin SEO kriterlerine göre uyarlanması sonucu, web içeriğiniz daha fazla bulunabilir hale geldiği için doğrudan ücretsiz bir trafik alacaktır. Tüm arama sonuçları ya da kısmi arama sonuçlarında yer almak için web içeriği seo kriterlerine uygun hale getirilmelidir. Belki de binlerce kriterlere sahip olan arama motorları genel çerçevede bazı önemli olayları dikkate alarak, diğer kriterleri es geçebilir. Gözünüz asla korkmasın !
Dolaylı Marka Bilinirliği
SEO’ nun marka bilinirliğine de dolaylı olarak katkısı mevcuttur. Belki bir ürün görseliyle ziyaretçileri web sitenize çağırarak veya bir blog yazınızla ziyaretçi alarak genel anlamda tüm web içeriğinizi tanıtabileceğiniz, logonuzu ve marka isminizi gösterebileceğiniz bir imkan sunar.
Yeter ki arama sonuçlarında yer almak için çaba gösterin. Çünkü SEO ücretsiz ama zahmetli bir uygulamadır.
Tüketici Güveni
Genel olarak arama sonuçları sayfasında doğal olarak yer alan web içeriği diğerlerine göre çok daha fazla güven vermektedir. Özellikle arama motorlarının özgün içerik bakış açıları kopyalanmış içerikleri ayırmakta birebirdir. Doğal arama sonuçlarında herhangi bir uygunsuz durumla karşılaşmak neredeyse imkansızdır. Buna örnek olarak neredeyse herkesin çokça karşılaştığı şu durumdan söz edebiliriz. Çoğu kişi tarafından bilinen bir bankayı arama motorlarına yazdığınız zaman arama sonuçları sayfasının üst kısmında alakasız reklamlar görebilirsiniz, fakat biraz aşağı indiğinizde ise tam olarak aradığınızı bulursunuz. Ücretli reklamlar belki de sizi alakasız yerlere götürebilir. İşte bu deneyimi yaşamış insanların sonraki arama sonuçlarında kendine göre tecrübe ettiği ziyaretçilik kriterlerini düşündüğümüzde, arama sonuçlarında doğal olarak yer almanın ne kadar faydalı olduğunu anlayabiliriz.
Sonuç olarak bir web içeriğinin, doğal arama sonuçları sayfasında yer alması sonucu ziyaretçilerin güvenle ilgili problemlerini çözmüş sayabiliriz.
Reklam Bütçesi
Belki de SEO’ nun içinde bulunduğumuz zaman için en büyük faydası ücretli reklamlarınızın bütçesini azaltarak bir katkı sağlamasıdır. Ücretli reklamlarla aylık 1000 trafik alan bir web sitenin, doğal arama sonuçların da yer almasıyla birlikte organik yani ücretsiz reklam trafiğinin artması sonucu alınan ile beraber alınan 1000 trafiğin belirli bir bölümünü artık organik ziyaretçiler oluşturmaktadır. Dolayısıyla artık 1000 ziyaretçinin tamamı için para ödemek zorunda kalınmaz. Üstelik tüketicinin güveni zaten mevcut pozisyondan dolayı alındığı için ziyaretçilerin satın alma ya da rezervasyon yaptırma olasılığı çok daha fazla olacaktır.
7/24 Ziyaretçi
Doğal arama sonuçları sıranız, algoritmalar tarafından belirlendiği için herhangi bir sonuçta aldığınız pozisyon, belirli bir süre aynı kalacak, aldığınız trafik bu süre zarfında artacaktır. Ücretli reklamlardaki gibi istediğiniz saatler arası müşterilerinize ulaşmak gibi değil de müşteriler her saat size ulaşabilecektir. Bu nedenle hizmetlerinizin saatlerini optimize etmelisiniz. Gece hizmet vermiyorsanız bunu ilan etmelisiniz. Bu çok dikkat edilecek bir husustur.
SEO’ nun işletmelere belki de burada belirtmediğimiz onlarca yararı bulunurken bu yazının, SEO’ ya bir göz atılmasında oldukça fayda olduğunu belirtmek için yazılmış bir blog yazısının olduğunu hatırlatmak isteriz.
Genel olarak SEO işletmelere mevcut durumdan çok daha fazlasını sunmaktadır. Yararlı olabilecek bütün özgün içeriklerin arama motorlarında saygı gördüğü aşikardır.
Kopya içerikler nedeniyle bir çok web alanının zarar gördüğünü bilmemiz SEO konusunda bize oldukça yardımcı olacaktır.
SEO Hakkında Bilinmesi Gerekenler
SEO ‘ da en önemli kriterlerden biri içeriğin özgün olması demiştik. Arama motorları içerik yazarlarının haklarını kollar, kopyalanan içerikler SEO’ ya engel olur. Web sitesinin dolu ama özgün olmaması SEO için yararlı değil aksine çok fazla zararlıdır.
İçeriklerinizin tamamen özgün olması gerekmektedir. İşte SEO’ yu ücretsiz ama zahmetli yapan esas durum budur.
İçerik oluşturmak ücretsizdir ancak, içeriği özgün bir şekilde oluşturmak çok zahmetlidir. Tam bu durumda SEO uzmanları ya da dijital medya ajansları devreye girmektedir.
Bu şirket ya da uzmanlar sizin için özel ve özgün içerikler oluşturarak, web içeriğinize oldukça katkı sağlayacaktır. Baştan sona optimize edilmiş bir web içeriği, kesinlikle arama motorları tarafından kısa sürede fark edilecek, genel ya da anahtar kelime bazlı pozisyon grafikleri olumlu yönde gelişecektir.
İşletmelerin dijital dünyada ihtiyacı olabilecek bütün konu başlıklarını içinde barındıran, dijital dünyada işletmelere profesyonel danışmanlık hizmetleri veren şirketimiz; her geçen gün büyüyen, tüm müşteri portföyünün “ Dijital Dünya’ daki Yerini Sağlama Almaktadır “
S.A.S | SEO - Dijital Reklamcılık - Yazılım Geliştirme
Google Reklamcılığı, Sosyal Medya Reklamcılığı, SEO, Yazılım Ürünleri Üretme ve Geliştirme gibi ana konu başlıklarında profesyonel hizmetlerle, işletmenizi rakipleri arasından sıyıracak tüm gereksinimlere sahibiz.
” Siz de İşletmenizin Dijital Dünya’ daki Yerini Sağlama Alın “
Comment(01)