Neden Bir E-Ticaret Danışmanım Olmalı?
Neden Bir E-Ticaret Danışmanım Olmalı?
Neden bir e-ticaret danışmanım olmalı? E-Ticaret danışmanları ne iş yapar? Yaptıkları iş için ne tür ücretlendirmeler yaparlar? Akıllara takılan soruları, sizler için cevapladık.
E-Ticaret Danışmanları Ne İş Yapar?
Kısaca tanımlayacak olursak E-ticaret danışmanları, hali hazırda bir işletmenin kullanıcılara sunduğu ürün ve hizmetleri, dijital dünyada kendi tecrübe ve bilgi birikimiyle daha büyük bir kitleye pazarlama ve satış imkanı sunar. Bu şekilde sizi tahmin bile edemeyeceğiniz potansiyellere ulaştırabilir.
Sınırsıza yakın yani sınırlarını kendinizin belirleyeceği bir ticaret hacmi elbette çeşitli kurallara veya tuzaklara dayanacak, bu durum ister istemez e-ticaret girişimcisine kısmi ya da tüm konularda destek alması gerektiğini hissettirecektir.
Bu noktada ise oyunun kurallarına hakim olabilmiş, daha önce birebir tecrübe edinmiş oyun kurucular yani e-ticaret uzmanları devreye girecektir. Tüm yazılarımızda bahsettiğimiz gibi e-ticarete atılmak çok kolaydır ancak oyunu kurallarına göre oynamak hem tecrübeye hem de bilgi birikimine dayanır. Dolayısıyla bunları kazanmak ise biraz zahmetlidir.
Edinilecek tecrübeye ve öğrenme isteğine göre zahmet konusu değişkenlik gösterecektir. Bir e-ticaret girişimcisi için çok zor olan bir konu, diğer bir e-ticaret girişimcisi için daha kolay olabilir. Zorluk eşiklerini zararsız ve en kısa yoldan aşabileceğiniz bir destek hizmeti ise e-ticaret danışmanlığıdır. Önünüze çıkacak tüm engeller için çözüm üretebilir ve daha fazla kazanmanıza engel olan birçok durumu ortadan kaldırabilir.
Kısacası e-ticaret danışmanı; e-ticaret girişimcilerini dijital dünyanın tuzaklarına düşürmeden, kurallarına uygun bir şekilde bir çok eşiği atlatmada oldukça yardımcı olur.
Başlıca e-ticaret danışmanları; satış yapacağınız kanalı tercih etmenize, dijital reklamlarınızın kontrolüne, size birçok avantaj sağlayacak sanal pos entegrasyonundan tutun, web siteniz üzerinde kullanıcı deneyimlerini olumsuz etkileyen faktörlere kadar her alanda size destek olacaktır.
Özellikle dijital reklam alanında, reklam vereceğiniz platformun kurallarına tamamen hakim olmanız neredeyse imkansızdır. Bu tarz platformlar neredeyse her ay periyodik olarak güncellenmektedir. Tüm güncellemelere ayak uydurmak ise tecrübesiz biri için çok zahmetli olacaktır. Güncellemeler bazen hali hazırdaki düzeninizi tamamen bozacak, eski potansiyelinizi yakalamak için ekstra bilgi gerektirecektir.
Özellikle Google Ads‘ in yeni güncellemeleriyle artık eskisi gibi rastgele reklamlar verdiğimiz, metin reklamlar maalesef yok. Yeni güncellemeyle duyarlı reklamlar, eskiden çok kimsenin bilmediği bir reklam türüdür, bir çok bilgi eksikliği bulunan e-ticaret müteşebbisini zor durumda bırakmıştır. Artık metin reklamlar yayınlanmıyor ve duyarlı reklam ağına geçmezseniz hesabınız sınırlandırılıyor.
Dijital marka oluşturma – yönetme, SEO, sanal pazar yerleri, web site optimizasyonları vb. e-ticaretin olmazsa olmazlarını sunan e-ticaret uzmanları; sundukları avantajlar sayesinde kısa dönemde, aldıkları ücretlerin kat kat fazlasını kazandırmayı vaadederler.
E-Ticaret Danışmanlığı Ücretlendirmeleri
Klasik ticarette olduğu gibi e-ticarette de her ürünü çeşitli kalite ve fiyatta bulabilirsiniz, sunulan hizmetleri de aynı şekilde bulma imkanınız vardır.
E-ticaret danışmanlığı hizmetleri için uzmanlık kriterleri ne türde olmalıdır dersek; bir e-ticaret uzmanının en büyük farkı daha önce e-ticarette birebir kendi tecrübesinin bulunmasıdır diyebiliriz. Özellikle kendine ait bir bütçeyle, kendi işletmesi için reklam vermiş olması, bir işletmeci bakış açısına sahip olmasıyla, danışmanlık verdiği e-ticaret işletmecisine büyük avantaj sağlayabilir.
Kağıt üzerinde ya da bilgisayardaki analizlerle hareket etmek ilk etapta olumlu sonuçlar vermeyebilir. Tecrübelerle analizlerin bir olmadığını hepimiz çok iyi bilmekteyiz.
E-ticaret danışmanlığında belirli bir ücretlendirmeden bahsetmek mantığa aykırıdır. Önemli olan danışmanlık alınan uzmanın tecrübeleriyle size ne kadar avantaj sağladığıdır. Yukarıda da bahsettiğimiz üzere zaten e-ticaret danışmanı aldığı ücretin fazlasını kazandırmayı vaadeder.
Burada önemli olan sizin e-ticaret danışmanlığı için ayırdığınız bütçe değildir, önemli olan ticaret hacminizi ne kadar büyütmek istediğinizdir. Sınırlarını kendinizin belirleyeceği bir dijital dünyada, sınırlı hizmetler almaktan kaçınmanızda fayda vardır. Satış kanalınız her ne kadar profesyonelce inşa edilmiş olursa olsun, pazarlama aşamasında profesyonelce davranışlar sergilenmezse, istediğiniz potansiyele ulaşmanız mümkün değildir.
Sonuç olarak ücretlendirmeyle ilgili daha somut bir örnek vererek bu yazımıza son verelim. Bir e-ticaret işletmesi, profesyonelce reklam verdiğini düşünerek aylık 20.000₺ gibi bir bütçe harcıyor olsun. E-ticaret danışmanı ilk önce bu reklam panelinde gereksiz gördüğü harcamaların tümünü, gerekli analizleri yaparak ve tecrübelerine dayanarak arındıracaktır. Dolayısıyla burada %20 civarında bir iyileştirme yapması söz konusudur. Daha sonra işletmenin dijital marka itibarıyla ilgili çalışmalar yaparak, potansiyel müşterilerin daha fazla ikna olmasını sağlayacaktır. Bu işlem reklam bütçesine doğrudan etki göstermeyecek, dönüşüm oranlarını artıracaktır. Artık %20 azalan reklam bütçesinde satışlarınız öncekine göre daha fazla olacaktır.
Kısacası yapacağı tüm iyileştirmelerle satış kanalınızda artık daha fazla potansiyel oluşacaktır. E-ticaret uzmanına ödediğiniz ücret, her zaman e-ticaret danışmanının size kazandırdığından daha az olacaktır.
Saygılarımızla…
S.A.S | SEO - Dijital Reklamcılık - Yazılım Geliştirme
S.A.S, bir e-ticaret işletmesinin dijital dünyada ihtiyacı olan tüm danışmanlık hizmetlerini sağlamaktadır. Dijital reklamlardan, yazılım çözümlerine kadar tüm alanlarda danışmanlıklarımızın avantajlarından yararlanın. Rakiplerinizin arasından sıyrılın, daha fazla ticaret hacmine sahip olun…
” Dijital Dünya’ daki Yerinizi Sağlama Alın ! “